partizanen ziekenhuis - Reisverslag uit Cerkno, Slovenië van Marcel Winden - WaarBenJij.nu partizanen ziekenhuis - Reisverslag uit Cerkno, Slovenië van Marcel Winden - WaarBenJij.nu

partizanen ziekenhuis

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

20 September 2016 | Slovenië, Cerkno

Vandaag wel een beetje ver moeten rijden, maar het was niet voor niets.
We zijn op bezoek geweest bij een "openlucht" museum, dat helemaal in een kloof verscholen ligt. Het is tussen 1944 en 1945 gebruikt door de partizanen. In 2007 is het wel haast helemaal weggespoeld, maar in 2010 was het weer helemaal in originele staat (voor zover mogelijk) hersteld. We zijn er 1,5 uur mee bezig geweest. Heel indrukwekkend.
Maar zowel de heen als terugweg met de auto was ook de moeite waard.

• 20 September 2016 - 22:17

Ann Vandevelde:

Dag Carine en Marcel

Het ziet er inderdaad de moeite uit wat jullie vandaag zagen.
    Gelukkig was het ziekenhuis waar Carine in terecht kwam iets aangepaster aan de tijd :-)